Apartament zwykle kojarzy się z luksusem i najwyższym standardem wyposażenia. Dotyczy ono nie tylko aranżacji i wpływających na ostateczny odbiór dodatków, ale również znajdujących się w nim akcesoriów. Mowa o wszelkich urządzeniach, które wbrew pozorom nie zawsze muszą być typowymi urządzeniami AGD, czy RTV. Każde rozwiązanie, które ułatwi pobyt w apartamencie, jest pozytywnie odbierane przez jego mieszkańców. Jednym z nich jest np. klamka na kod, która stanowi świetną alternatywę dla tradycyjnego zamka na klucz. Czy i dlaczego warto zastosować go w apartamencie? Odpowiadamy!
Klamka na kod a tradycyjny zamek w drzwiach – różnice
Tradycyjny zamek w drzwiach zamykany na klucz to rozwiązanie znane od dawna. Niestety, czasami może być dość problematyczne – zwłaszcza jeżeli zgubimy do niego klucz. Gorączkowe poszukiwania go we wszystkich kieszeniach, w plecaku czy torebce zajmuje wiele czasu. Co więcej, budzi w nas niepotrzebny niepokój – szczególnie wtedy, gdy klucz należy do wynajętego pokoju w hotelu lub apartamentu.
Problem ten można jednak łatwo rozwiązać – np. poprzez montaż klamki na kod. W zależności od wybranego modelu można dostać się do wnętrza pokoju poprzez kartę, chip, a nawet aplikację w telefonie. Z uwagi na praktyczność i wygodę to właśnie ostatnie rozwiązanie zasługuje na szczególną uwagę. Wynika to z faktu, że w obecnych czasach niemal wszyscy posiadają telefony dotykowe, w których można zainstalować aplikację z kodami dostępu do apartamentu. Dzięki temu goście wynajmowanego apartamentu nie zgubią do niego kluczyka, a jego właściciel może zdalnie zarządzać udostępnionym lokalem.
Jak sprawnie zarządzać apartamentem na wynajem?
Aby sprawnie zarządzać apartamentem na wynajem, warto nieco zainwestować w nowoczesne technologie. Do takich rozwiązań zaliczyć można m.in. klamkę na kod, która za pośrednictwem aplikacji mobilnej pozwala szybko nadać uprawnienia do wejścia do lokalu.
Dobrym przykładem jest tu działająca na platformie IOS oraz Android, aplikacja mobilna TTLock. Pozwala ona bezpośrednio sterować szyldem za pomocą Bluetooth, wysyłać cyfrowe klucze dostępu z różnymi uprawnieniami. Z kodów korzystać mogą zarówno goście, jak i również pracownicy obiektu. Dzięki nim możliwe jest szybkie i bezproblemowe otwieranie drzwi telefonem – wyłącznie przez te osoby, które uzyskały uprawnienia.
Aplikacja umożliwia również dodanie do szyldu kluczy zbliżeniowych o standardzie Mifare 13,56 MHz. Dzięki niej uprawnione osoby (np. właściciel obiektu lub pracownicy recepcji) mogą mieć wgląd w dziennik rezerwacji, a nawet dodawanie i usuwanie przyznanych dostępów. Jest to zatem praktyczne rozwiązanie, które ułatwia pracę pracownikom obiektu oraz uprzyjemnia pobyt gości.