Jak sama nazwa wskazuje, pompa paliwowa jest elementem układu tankowania, który przenosi płyn z jednego miejsca na drugie. Zaprojektowane do tankowania różnych pojazdów napędzanych olejem napędowym, w tym samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, autokarów, ciężarówek, maszyn rolniczych i wyposażenia zakładów, ogólnie rzecz biorąc, pompy do oleju napędowego – inaczej mówiąc pompy transferowe do silników wysokoprężnych – są bardzo elastyczne w zastosowaniu i są używane w wielu gałęziach przemysłu.
Po czym rozpoznać dobrą pompę do oleju napędowego do różnych zastosowań?
Aby mogła być używana w środowisku odsprzedaży, na przykład na stacji benzynowej, pompa do tankowania oleju napędowego musi mieć atest:
- wagowy,
- miarowy.
W celu odsprzedaży paliwa używany dystrybutor paliwa musi być uznany za wystarczająco dokładny, aby zapewnić otrzymanie pełnego litra oleju napędowego, za który się płaci. Takie pompy do oleju napędowego muszą być absolutnie precyzyjne.
Nieco inaczej sprawa się ma, gdy chodzi o wersję niehandlową. Oferowane w sklepach dla klientów prywatnych pompy dozujące paliwo przeznaczone są do zastosowań niehandlowych. Zarówno dla wygody, jak i oszczędności kosztów związanych z kupowaniem oleju napędowego hurtem, firma transportowa lub rolnik na przykład mają na miejscu zbiornik do przechowywania paliwa do tankowania ciężarówki lub ciągnika, gdy zajdzie taka potrzeba, a pompa do oleju pomaga im z tego korzystać.
Pompy do oleju napędowego – jak znaleźć te właściwe?
Wybór odpowiedniej pompy transferowej oleju napędowego to ważna decyzja. Tym bardziej, że sam zestaw propozycji dostępnych na rynku może być dość mylący – chyba że wiesz dokładnie, czego szukasz. Chociaż ogólnie rzecz biorąc, większość opcji może być używana do wielu zastosowań, każda pompa transferowa oleju napędowego ma zwykle inne cechy lub specyfikacje, które sprawiają, że jest bardziej odpowiednia do konkretnego zastosowania. Istnieje wiele czynników, które mogą decydować o wyborze pompy dozującej paliwo, w tym:
- wymagane natężenie przepływu,
- to, czy wymagany jest kompletny dystrybutor paliwa, czy tylko pompa,
- dostępna moc,
- środowisko, w którym jest to używane.
Jednym z najłatwiejszych czynników do rozważenia na początku jest to, czy wymagana jest zamienna, indywidualna pompa do przetłaczania oleju napędowego, czy też jednostka dozująca paliwo wraz z dyszą, wężem i przepływomierzem. Zrozumienie tego mocno ułatwi podjęcie decyzji o tym, jakie pompy do oleju napędowego będą najlepszym wyborem w danym przypadku.